четвъртък, септември 07, 2006

От Витоша по-високо нема!






Добре дошли в научно-битовия ми блог.





За протокола трябва да отбележа, че
това е пост номер 1.
Отбелязах.

Вчера, в деня на съединението, но не поради тази именно причина, се изкачих на най-високата планина в шопския свят и по-конкретно на баш върха и "Черни Връх". Тук ще вметна (тъй като после ще забравя), че Черни Връх има и в Родопите и в Стара планина (един умен плевенчанин ми напомни този факт), но това само подчертава уникалноста му и желанието на останалите чукари да бъдат на висота като него. Много хора смятат, че Витоша е била вулкан в миналото и, че може да изригне в някой светъл ден или тъмна нощ. И аз смятах така в ученическите си години и тайно се радвах, че живея чак в жк.Надежда-4 (бивш кв. Момкова махала), та лавата докато стигне до нас ще е вече бавна и изстинала, омаломощена от помитането на Бояна, Борово, Емил марков, Иван вазов, Центъра, Банишора, Централна Гара, Надежда 1, 2, 3... Поради ред причини, вече не смятам, че Витоша е била вулкан, но за останалите... имайте си едно на ум като купувате имоти в южните квартали. Трябва да спомена и онези огромни струпвания на голям камънак (каменни реки) неправилно наричани - "Морените", които бихте казали вие, са застинали лавови потоци от миналото!? Не го казвайте обаче на уважаващ себе си вулканолог. Те не бива да разбират, нали? Другата теория за морените е, че са тайни свърталища на босоногите витошки джуджета, които обичат да се събират под облите камъни, да правят оргии и да ядат вафли с фъстъци до посиране. Е, сега се сещате защо любимите ви вафли се казват така. За Мура също знаете, нали? И третата най-малко разпространена теория, може да я чуете в научните среди, поради което тя се смята за най-правдоподобна, но и най-безинтересна за масовия читател. Тя твърди, че те са се получили в резултат на изветряне на монцонитите и сиенитите (видове метаморфни скали характерни за Витоша), но кой ли им вярва? Със сигурност не и Георги Белев, който е хардфен на теорията за Витошки вулкан, което прозира от прочита на стиховете му.

Малко и за самото изкачване - стръмно е.
Леко ми се спи и не бих продължил този пост 1 в това състояние. Всъщност тежко ми се спи, лекото беше преди час и половина. Сега вече сънчо ми се е качил на главата, седнал е с дебелото си дупенце и не прави нищо друго освен да тежи и натежава все повече, изкривявайки ми шията и замъглявайки очите ми с краищата на петичките си.
Ще спомена, че не бях сам в изкачването и не бях никак даже и инициатор на това събитие, замислено и организирано от Владимир Бъксанов и Момчил Карабулев
със съдействието на Ети и Сис (брех!). Аз просто се присъединих урбулешката към тях, някъде към 13ч. обедно време (без да съм обядвал) и заедно поехме към Върха по стръмните друмища, срещайки старики-разбойники, млади нагъбени контета, атлети по душа (облечени с бански връз телесата си, пдоволно крачещи под жаркото слънце, разпръсвайки чаромат на околовръст), стълбове с номерация, кучета (тук да вметна, че смелата и всеотдайна кучка дакелица Йова, също бе с нас и покори върха без да и трепне ухото), хижари, гейове, туристи и т.н.
Брехххх...
Сънчо ми издъни черепа и се изльоска връз клетия ми мозък.
До нови срещи.

п.с.
Снимки от изкачвнето може да видите тук :)

5 коментара:

sas каза...

Точно преди лягане, приятелче, попадам в дебрите на научно-битовите ти мисли ;)))) Сладки сънища и дни :)

Buksy каза...

Точно преди "АДСКИ" спешен проект, съдбата (Чилко) ме прати тук и няма как да не изразя възхищението си от това ново начинание! Евалата батко! Крайно време беше!
Колкото трева в полето, толкова прасета в космоса!

П.С. Владимир БЪксанов се пише с "А". БАКСАНОВ! БИЧ!!!

Momchil каза...

гуд

Buksy каза...

Не се коси, Стефче. И двамата сте много зле...:)

Анонимен каза...

Евала ве бат Сачи